• Op werkdagen vóór 22:00 besteld = morgen in huis!

Veelgestelde vragen

 

FAQ

1. Bestellen

1.1 Hoe kan ik bestellen?

Stap 1: Kies een hoofdcategorie

Op de home-pagina van onze website vindt u bovenin verscheidene categorieën waar u uit kunt kiezen. Zo hebben wij bijvoorbeeld badtextiel, strandlakens en keukentextiel U klikt op één van de categorieën om ons assortiment in die categorie te kunnen bekijken.

Stap 2: Kies een deelcategorie

Na het klikken op de gewenste categorie krijgt u een overzicht te zien van alle producten in deze categorie. Indien u iets specifieker wenst te filteren op bijvoorbeeld badjassen of badhanddoeken vindt u aan de linkerzijde een menu waarin u kunt selecteren wat u wenst te zien. 

Stap 3: Kies een maat, hoeveelheid en klik op 'In Winkelwagen'

Vervolgens kunt u op de detailpagina van het product aangeven welke maat u zou willen bestellen en in welke hoeveelheid. Tot slot kunt u door op de knop ‘in winkelwagen’ te drukken het product in de virtuele winkelwagen plaatsen en naar de volgende stap in het bestelproces gaan.

1.2 Hoe kan ik mijn kortingscode gebruiken?

Eventuele kortingscodes kunt u ten alle tijden in uw winkelwagen invoeren, als u vervolgens op de knop 'Toepassen' klikt zal de korting direct verwerkt worden en is deze meteen zichtbaar in de winkelwagen.

1.3 Mijn kortingscode werkt niet, wat moet ik nu doen?

Het kan zijn dat de korting niet wordt verwerkt, dit kan komen doordat de code foutief is ingevoerd. Controleer goed of de kortingscode met hoofdletters of juist met kleine letters geschreven moet worden. Zorg ervoor dat je de kortingscode altijd precies overneemt van de advertentie of nieuwsbrief.

Al onze kortingscodes hebben een einddatum, let dus goed op tot wanneer de actie geldig is. Indien de einddatum van de actie is verstreken, kan de korting helaas niet meer worden toegepast.

Het kan zijn dat de kortingscode niet wordt verwerkt omdat u al gebruik heeft gemaakt van een andere kortingscode. U kunt er ten alle tijden echt maar 1 gebruiken.

LET OP: Het kan zijn dat er kortingscodes van Handdoeken-Discounter getoond worden op externe websites. Wij kunnen geen rechten ontlenen aan codes die op externe website worden vermeld. Houd dus altijd onze eigen nieuwsbrief in de gaten voor de meest actuele aanbiedingen!

1.4 Kan ik nog verder winkelen nadat ik iets in de winkelwagen heb geplaatst?

Indien u nog verder wenst te winkelen en andere producten aan de winkelwagen wenst toe te voegen kunt u op 'Ga verder met winkelen' klikken of op een van de categorieen uit de bovenbalk. U gaat hier dan automatisch heen waarbij de inhoud van de winkelwagen gewoon blijft bestaan.


1.5 Mijn maat is niet meer beschikbaar, wat nu?

Het kan gebeuren dat een bepaalde maat van een artikel uitverkocht raakt. In de meeste gevallen is dit product binnen een paar dagen weer op voorraad. Je kunt altijd onze klantenservice een berichtje sturen om te vragen of een specifiek product nog op voorraad komt.

1.6 Kortingscode vergeten in te vullen?

Bent u vergeten om een kortingscode in te vullen tijdens het afrekenen, dan kunnen wij deze helaas niet meer toevoegen aan uw bestelling. Het is achteraf niet meer mogelijk om een kortingscode toe te voegen aan uw bestelling of te verrekenen. 

 
1.7 Kun je meerdere kortingscodes gebruiken per bestelling?

Dit is helaas niet mogelijk. Per bestelling kunt u gebruik maken van 1 kortingscode.


1.8 Bestelling wijzigen of annuleren

Wanneer de bestelling is geplaatst is het niet mogelijk om deze zelf te wijzigen of te annuleren.  

Raadpleeg onze telefonische klantenservice wanneer u de order wilt annuleren of wijzigen. Dit is de snelste manier aangezien uw pakketje vaak binnen een uur wordt ingepakt en het hierna niet meer mogelijk is om de bestelling te wijzigen of te annuleren.

2. Betalen

2.1 Hoe kan ik afrekenen?

Stap 1: In winkelwagen

Plaats uw bestelling in de winkelwagen.

Stap 2: Bestelling afronden


Nadat u bij een willekeurig product op de knop ‘in winkelwagen’ heeft geklikt komt u automatisch op de pagina om de bestelling af te ronden. Indien alles in orde is en u de bestelling wenst af te rekenen Klikt u met de muis op de knop ‘bestelling afronden’. 

Stap 3: Adresgegevens invoeren / inloggen

U kunt hier afrekenen als gast of u registreren en meteen een account aanmaken. Als u al een account heeft vult u deze gegevens in en klikt u op 'inloggen'.

Na het invoeren van de juiste adresgegevens of het gebruiken van uw reeds bestaande account en het bevestigen van de verzendmethode komt u op de pagina waar u de betaalmethode kunt selecteren.

Stap 4: Betaalmethode selecteren

Multisafepay:
Indien u gebruik wenst te maken van betaling via elektronische overschrijving heeft u hier twee opties. Nederlandse klanten kunnen met ‘Ideal’ betalen en Belgische klanten maken gebruik van ‘Bancontact/mister cash’. Voor beide opties dient u wel in bezit te zijn van online bankieren van uw bank.

Afterpay:
Indien u gebruik wenst te maken van betalen na ontvangst kunt u de optie afterpay aanvinken. 

2.2 Hoe werkt AfterPay

Door gebruik te maken van Afterpay, hoeft u de bestelde producten pas te betalen nadat deze zijn bezorgd. Afterpay voert voorafgaand aan de goedkeuring van de betaling altijd een gegevenscontrole uit. AfterPay hanteert een strikt privacy beleid zoals omschreven in haar privacy statement. Mocht onverhoopt het verzoek tot betaling per digitaal factuur niet geautoriseerd worden, dan kunt u natuurlijk het aan te kopen product betalen met een andere betaalmethode. U kunt bij vragen altijd contact met AfterPay opnemen. Voor meer informatie verwijzen wij U naar de consumentenpagina van de AfterPay website.

Om een verhoging van de digitale factuur te voorkomen, dient deze binnen twee weken te worden voldaan. Het is niet mogelijk om meerdere facturen van Afterpay tegelijkertijd open te hebben staan, dit geldt ook voor facturen van andere webshops dan Handdoeken-Discounter.

2.3 Kan ik aan de deur betalen?

Helaas is het bij Handdoeken-Discounter niet mogelijk om je bestelling aan de deur te betalen. Wel bieden wij andere betaalmogelijkheden zoals Afterpay aan waardoor u na ontvangst van het pakket de factuur kunt voldoen.

2.4 Kan ik per bankoverschrijving betalen?

Helaas is het bij Handdoeken-Discounter niet mogelijk om uw bestelling per bankoverschrijving te betalen. Dit kan helaas niet omdat wij de betalingen uitbesteden.

Wel bieden wij andere betaalmogelijkheden aan zoals AfterPay. Deze betaalmogelijkheid brengt u in staat om na ontvangst van het pakket de factuur te voldoen.

2.5 Betaling mislukt of geweigerd?

Het kan wel eens voorkomen dat een betaling mislukt of wordt geweigerd. Hieronder een overzicht met de stappen die u kan doorlopen om alsnog je bestelling te betalen.

  • iDeal, MasterCard, Maestro, Bancontact/Mister Cash
    Heeft u gekozen voor één van de bovenstaande betaalmethoden en geen betaalvestiging per mail gehad, dan is de betaling mislukt. 


    U kunt de betaling alsnog voldoen door in te loggen op onze webshop en dan vervolgens navigeren naar de pagina 'Mijn bestellingen'. Hier staat uw geplaatste order met als het goed is de status 'Wacht op betaling'. Als u vervolgens op de link 'Bekijken' klikt, dan vindt u onderaan een knop 'betalen'. Via deze knop kunt u alsnog uw betaling voldoen. 

3 Verzending & Levering

3.1 Wat zijn de verzendkosten?

De verzendkosten binnen Nederland bedragen €5,95 per pakket. Voor verzendingen naar België worden er €6,95 verzendkosten in rekening gebracht. Dit zijn enkel de verzendkosten, niet de retourkosten. Bij bestellingen boven €50,- betaald u geen verzendkosten. 

LET OP: Om in aanmerking te komen voor gratis verzending bij Handdoeken-Discounter dient het totale bedrag, inclusief alle kortingen, hoger te zijn dan €50,-.

3.2 Wanneer kom je in aanmerking voor gratis verzending?

Vanaf 50,- euro orderwaarde of meer ( excl. verzendkosten en na verrekening van de kortingscode ) zijn de verzendkosten gratis.

3.3 Kan ik de zending ook naar een ander adres laten versturen?

Dit is geen enkel probleem!

Indien u de zending naar een ander adres zou willen laten versturen, vult u eerst uw eigen gegevens in. Vervolgens kunt u onderaan de pagina de optie 'verzend naar een ander adres' selecteren. U kunt pakketjes niet direct bij een afhaalpunt laten bezorgen, zij zullen het pakketje weigeren

3.4 Wanneer wordt mijn pakket verstuurd?

Wij proberen alle orders die op werkdagen voor 22.00 zijn geplaatst dezelfde dag nog te verzenden, mits alle producten voorradig zijn. Zodra uw pakket wordt verzonden, ontvangt u van ons een e-mail met hierin alle verzend-informatie. 

3.5 Mijn Track&Trace-code werkt niet, wat moet ik nu doen?

Soms ontvangt u van ons alvast een Track&Trace-code alvorens het pakket door het postorderbedrijf is opgehaald. Daarom kan het iets langer duren voordat de code actief is. Mocht u de code twaalf uur na ontvangst nog steeds niet werken, neem dan even contact op met onze klantenservice.

3.6 Leveren jullie ook buiten Nederland?

Naast Nederland, leveren wij ook aan klanten in België.

3.7 Wat gebeurd er als ik niet thuis ben ten tijde van de levering?

Mocht u niet thuis zijn als het pakket wordt afgeleverd, dan komt de bezorgen meestal de volgende dag nog een keer langs. Het kan ook zijn dat de bezorger het pakket afgeeft bij een van je buren. Bent u vaak niet thuis? Laat het pakket dan afleveren op uw werk of hang een briefje op de deur bij welke buren het pakketje afgegeven mag worden. 

In Belgie zal de bezorger een bezorgpoging doen, mocht u niet thuis zijn gaat het pakketje naar een afhaalpunt of komt het pakketje retour. Houd hiervoor de track&trace goed in de gaten.

3.8 Ik heb een fout gemaakt tijdens het invoeren van mijn adresgegevens, wat moet ik doen?

Helaas kunt u zelf de gegevens niet meer wijzigen. Neem direct contact op met onze klantenservice, omdat de pakketjes vaak binnen een uur worden ingepakt is het belangrijk dat dit zo snel mogelijk wordt gedaan. Na het inpakken van de producten is het voor ons niet meer mogelijk om wijzigingen aan te brengen. 

Mocht de bestelling in het weekend geplaatst zijn is het voor ons niet mogelijk om wijzigingen aan te brengen, het pakketje zal dan bezorgd worden op het ingevulde adres. Mocht dit adres niet bestaan dan zal het pakketje retour komen.

3.9 Kan ik een bezorgtijd aanvinken?

Helaas is dat niet mogelijk, de bezorgtijd wordt ingepland door het postorderbedrijf waarmee uw pakketje verzonden is. Wij hebben helaas geen invloed op de bezorg datum en tijd.

3.10 Kan ik mijn producten afhalen bij een door mijzelf gekozen afhaalpunt?

Helaas is het niet mogelijk om tijdens de bestelling te kiezen voor een afhaalpunt. De bestelling wordt aan huis bezorgd. U kunt de pakketjes niet direct bij een afhaalpunt laten bezorgen, zij zullen het pakketje weigeren

Voor meer informatie verwijzen we u naar punt 3.6 Wat gebeurd er als ik niet thuis ben ten tijde van de levering van het kopje Verzenden & Levering. 

Het is wel mogelijk dat een chauffeur ervoor kan kiezen om uw pakketje af te leveren op een afhaalpunt, dit zal hij kenbaar maken door het afleveradres in de online track&trace te tonen. Hou de track&trace dan ook goed in de gaten.

4 Retourneren

4.1 Kan ik mijn bestelling retourneren?

Het kan natuurlijk weleens voorkomen dat u een product wilt retourneren. Dit kan bij Handdoeken-Discounter binnen 14 dagen na ontvangst, zonder opgaaf van reden. 

Om je bestelling te retourneren verwijzen wij naar de pagina Verzenden & Retourneren.

4.2 Hoelang duurt het voor de retour betaling teruggestort wordt?

Zodra wij het retour gestuurde product hebben ontvangen en goedgekeurd dan zullen wij het bedrag binnen 14 dagen terugstorten. Bij goedkeuring van de producten (niet uitgepakte artikelen) ontvangt u het gehele aankoopbedrag retour. 

De verzendkosten worden alleen gecrediteerd indien alle bestelde artikelen zijn geretourneerd

5 Contact

5.1 Hoe kan ik contact met jullie opnemen?

Op werkdagen kunt u ons telefonisch bereiken van 09.00 tot 17.00 op het volgende telefoonnummer: 085-4890211.

Daarnaast kunt u ook altijd een e-mail sturen naar klantenservice@handdoeken-discounter.nl.

5.2 Zijn jullie ook telefonisch bereikbaar?

Jazeker, wij zijn te bereiken op werkdagen van 09.00 tot 17.00 op het telefoonnummer: 085-4890211.

5.3 Ik wil mijn bestelling annuleren, wat moet ik doen?

Indien u alle stappen binnen uw bestelling al hebt voltooid, inclusief de betaling, adviseren wij u zo spoedig mogelijk contact op te nemen met onze klantenservice. In veel gevallen komt het voor dat pakketten al binnen een uur na bestelling worden verzonden. Wanneer de producten zijn ingepakt is het voor ons helaas niet meer mogelijk om de bestelling te annuleren, daarom is het noodzakelijk dat er zo spoedig mogelijk contact met ons wordt opgenomen.

Indien u de bestelling nog niet volledig hebt afgerond, wordt de bestelling automatisch na enkel werkdagen verwijderd omdat deze niet is betaald.


5.4 Ik wil me uitschrijven voor de nieuwsbrief, hoe doe ik dat?

U kan jezelf uitschrijven door middel van de link 'Profiel wijzigen' onderaan de nieuwsbrief. Je zult naar een nieuwe pagina gaan, hierop kun je jezelf na het volgen van de stappen uitschrijven.

5.5 Wachtwoord vergeten van je account?

Als u het wachtwoord vergeten bent van uw account in onze webwinkel. Kunt u deze resetten op de pagina Wachtwoord vergeten. U zult een email ontvangen met een link naar een nieuwe pagina waarop u een nieuw wachtwoord kunt instellen.